Dag en nacht gegarandeerd van professionele opvolging
Een SMS-melding of een ingesproken boodschap op uw mobiel voldoet vaak niet bij een alarm. Ligt uw mobiel wel binnen handbereik, staat deze aan en is de batterij nog vol? U krijgt alleen een melding maar staat niet in verbinding met een persoon en kunt dus geen vragen stellen over wat er precies aan de hand is op het gebied van bijvoorbeeld inbraak-, brand-, toegangscontrole-, gebouwbeheer of camerasystemen. Bent u in staat om meteen iemand te regelen of zelf te gaan kijken op de plaats des onheils?
Wanneer echter de meldkamer een bericht binnen krijgt van een bij hen aangesloten alarmsysteem, kunnen zij (desnoods meerdere) gerichte personen (door u gekozen) benaderen over de situatie van het desbetreffende pand. De alarmcentrale mag nl. niet direct de politie bellen maar neemt pas actie als de melding geverifieerd is. De meldkamer is altijd bemand met goed opgeleide en gecertificeerde medewerkers en kan desgewenst ook alarmopvolging aansturen. Zij doen dit bijvoorbeeld na het uitlezen van camera’s ter plekke of het inschakelen van mobiele externe bedrijven die de echtheid van het alarm voor u kunnen verifiëren. Handig wanneer u niet altijd in de buurt van uw telefoon of pand bent. Vaak voorkomende ongewenste meldingen (als gevolg van menselijke factoren) kunt u voorkomen door regelmatig te controleren of uw sensoren en/of camera’s vrij van stof zijn en nog steeds op de juiste plek hangen.
De meldkamer waakt dag en nacht over bedrijven, personen en hun eigendommen en reageert altijd via vaste procedures waardoor u gegarandeerd bent van professionele opvolging.
PGH zorgt voor een goed contact met de meldkamer zodat er ook daadwerkelijk actie wordt ondernomen wanneer er bij u iets aan de hand is.